Radiere Firmă
- 100% online în toate județele
- Fără notar și deplasări
- Noi completăm documentele
- Consultanță inclusă
De regulă, radierea unei firme presupune 2 etape, respectiv dizolvarea simultan cu lichidarea, urmate de radiere.
În cadrul acestora, trebuie parcurse următoarele proceduri:
DECIZIA ASOCIAȚILOR
Întreaga procedură de radiere a firmei începe cu decizia asociatului unic sau cu hotărârea adunării generale a asociaților, după caz, în sensul efectuării concomitente a dizolvării și lichidării firmei.
CERERE DE DIZOLVARE ȘI LICHIDARE
Aceasta este adresată Registrului Comerțului și trebuie să fie însoțită în mod obligatoriu de decizia asociaților de efectuare concomitentă a dizolvării și lichidării societății.
DOVEZI
În unele cazuri vor fi necesare următoarele dovezi:
- Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui
- Dovada autorizațiilor/avizelor eliberate de autoritățile competente ca o condiție prealabilă înmatriculării/înregistrării în registrul comerțului, când emiterea unor astfel de autorizații/avize este prevăzută de lege
VALORIFICAREA ACTIVULUI
În această etapă se urmărește valorificarea creanțelor societății în vederea pregătirii următoarei etape.
STINGEREA PASIVULUI
În urma valorificării creanțelor și, implicit, a consolidării soldului, se va proceda la plata datoriilor către creditori.
REPARTIZAREA ACTIVULUI NET
Activul net rămas în urma stingerii pasivului se va împărți între asociați conform înțelegerii acestora, iar repartizarea o vom consemna într-un raport.
În cazul în care mai există stocuri, ele vor fi lichidate, urmând a încheia bilanțul de lichidare cu toate conturile pe zero.
SITUAȚIA FINANCIARĂ
După repartizarea activului, asociații vor aproba situația financiară de lichidare și de repartizare a activului.
CEREREA DE RADIERE
Această cerere va fi însoțită de situația financiară de lichidare și de repartizare a activului aprobată de asociați. Odată aprobată cererea, societatea va fi oficial închisă.