Radiere Firmă

De regulă, radierea unei firme presupune 2 etape, respectiv dizolvarea simultan cu lichidarea, urmate de radiere.

În cadrul acestora, trebuie parcurse următoarele proceduri:

DECIZIA ASOCIAȚILOR

Întreaga procedură de radiere a firmei începe cu decizia asociatului unic sau cu hotărârea adunării generale a asociaților, după caz, în sensul efectuării concomitente a dizolvării și lichidării firmei.

CERERE DE DIZOLVARE ȘI LICHIDARE

Aceasta este adresată Registrului Comerțului și trebuie să fie însoțită în mod obligatoriu de decizia asociaților de efectuare concomitentă a dizolvării și lichidării societății.

DOVEZI

În unele cazuri vor fi necesare următoarele dovezi:

  • Dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui
  • Dovada autorizațiilor/avizelor eliberate de autoritățile competente ca o condiție prealabilă înmatriculării/înregistrării în registrul comerțului, când emiterea unor astfel de autorizații/avize este prevăzută de lege

VALORIFICAREA ACTIVULUI

În această etapă se urmărește valorificarea creanțelor societății în vederea pregătirii următoarei etape.

STINGEREA PASIVULUI

În urma valorificării creanțelor și, implicit, a consolidării soldului, se va proceda la plata datoriilor către creditori.

REPARTIZAREA ACTIVULUI NET

Activul net rămas în urma stingerii pasivului se va împărți între asociați conform înțelegerii acestora, iar repartizarea o vom consemna într-un raport.

În cazul în care mai există stocuri, ele vor fi lichidate, urmând a încheia bilanțul de lichidare cu toate conturile pe zero.

SITUAȚIA FINANCIARĂ

După repartizarea activului, asociații vor aproba situația financiară de lichidare și de repartizare a activului.

CEREREA DE RADIERE

Această cerere va fi însoțită de situația financiară de lichidare și de repartizare a activului aprobată de asociați. Odată aprobată cererea, societatea va fi oficial închisă.